MORGONTIDNINGSÅNGEST

Kaffedoften sprider sig i köket och det enda som förstör stämingen är en jäkla brandvarnare som har slut på batteri (ett litet irriterande pip kommer ifrån den var femte minut).

Sitter i kökssoffan, lyssnar på Asha Bhosle och skumläser igenom dödsannonserna i Svenska Dagbladet.

Detta leder till en fråga jag länge velat ha svar på...
Vad läser ni först när ni tar upp morgontidningen?

Är du en sådan som bläddrar direkt till serierna eller läser du alltid ledaren först?
Tycker du bäst om sporten eller ber du alltid om att få läsa kulturen först?
Finner du näringslivsdelen intressant?
Eller läser du bara tidningen på söndagar då söndagsbilagan kommer med?

Själv läser jag alltid familjesidorna först. På dödsannonserna kollar jag födelseår och försöker hitta den som dog yngst. Sedan kanske jag läser en och annan liten dikt. Letar också efter anledningen till varför personen dött, om det tillexempel står att familjen önskar att man ger pengar till cancerfonden kan man ju tänka att personen gått bort i cancer.

Efter det läser jag insändare och blir förbannad över hur folk tänker. Näringslivet och sporten lämnar jag åt andra frukostmedlemmar.

puss


Kommentarer
Postat av: Ankiepankies

Serierna till fruksoten! Om det inte står något jätteintressant på första sidan :)

Postat av: Julia B

Sv: visst är hon!! Oj klurigt de där, jag läser inte tidningen så ofta längre, tycker de står så mycket hemskt. Jag håller mig till mode och skvaller hehe. Men om jag bläddrar så fastnar jag alltid vid insändare eller de läskiga artiklarna (anledningen till att jag slutat, hehe)!



Oj va gullig du är, den frågan tar jag som en komplimang. Svårt att svara på men jag ahr gjort headern själv och fotona har jag också tagit själv förutom dom två på mig. Men jag tror det bara gäller att bestämma sig för den stil man vill ha och inte blanda en massa. Göra det stilrent, enkelt och snyggt! Vilket jag tycker du redan lyckats med:)

2010-04-13 @ 12:54:36
URL: http://juliabergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback