Ps 139:1-12

Herre, du rannsakar mig och känner mig.
Vare sig jag sitter eller står, vet du det.
Du förstår mina tankar fjärran ifrån.
Vare sig jag går eller ligger, utforskar du det, och med alla mina vägar är du förtrogen.
Ty förrän ett ord är på min tunga, se så känner du, Herre, det till fullo.
Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand.
En sådan kunskap är mig alltför underbar, den är mig för hög, jag kan inte begripa den.
Vart skall jag gå för din Ande, och vart skall jag fly för ditt ansikte?
For jag upp till himmelen, så är du där, och bäddade jag åt mig i dödsriket, se, så är du också där.
Tog jag morgonrodnadens vingar, gjorde jag mig en boning ytterst i havet, så skulle också där din hand leda mig och din högra hand fatta mig.
Och om jag sade: "Mörker må övertäcka mig och ljuset bli natt omkring mig", så skull själva mörkret inte vara mörkt för dig, natten skulle lysa som dagen: ja, mörkret skulle vara som ljuset.


Kommentarer
Postat av: J

blogga meeera.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback