Parisresan it is.

Åh.
Okej. Parisresan it is. Då mamma varit där 8 ggr och jag 3 gjorde vi nästan inget turistigt, bara några favoriter som tex. Jesus heliga hjärta (Sacre Coeur)... Vi insöp snarare den parisiska atmosfären.

Jour 1
Vi anländer till Paris och kommer till vårat hotell. Mammie och jag går mot vår absoluta favorit-resturang i Paris, en Indisk på "Hor-gatan", där även Moulin Rouge ligger. Super-gott, som alltid!

Jour 2
Paris alla vintage-butiker får sig ett besök på förmiddagen. Även Manoush, Le Petite och några andra exklusivare butiker får träffa mig, mamma och plånboken ;)
Efter det lunch på Paris bästa crêperi, yummie! Senare La Fayette, biff med pommes och glass+varm choklad på Café de la Paix. 120 kr för en varm choklad, nog den dyraste jag druckit! Men stället är ju så fint sen! Guld överallt, stora ljusstakar, flyglar, vackra dukar och kristallkornor i taken. Även en dam som välkomnar en till toaletten ;D

Jour 3
Mot marknaden på Rue Mouffetard. Där gick vi på marknaden, i butikerna, åt lunch samt körsbär. Sedan mot latin-kvarteren där vi gick i butiker och låg i en park bredvid NotreDame. Då vi redan varit inne där och kön var säkert 5000m lång, kikade vi på kyrkan på sikt. Efter det bar det uppåt mot Montmartre där vi såg Sacre Coeur och mitt favoritställe, målarnas torg. Mat, stek i blå-ost sås, på ställe med vindruvs-rankor i taket, hääärligt!

Jour 4
hem.


            

Efter min tredje gång i Paris kan jag sannerligen knäcka en Crème brûlé lika bra som Amelie!
pöws

Kommentarer
Postat av: frida

åååhh , du ser ut som en fotomodell . Du är riktigt vacker !

2008-05-12 @ 19:44:38
Postat av: Anonym

okej, fräkenbilden i gräset var sjukt fin! Täck aldrig aldrig din fräknar med smink?!?!

2008-05-20 @ 01:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback