en annan tid.

Hej snygga blogg.
Vet ni?
Sitter och tänker tillbaka på en annan tid.

Så många tider som man gått igenom, eller hur?
Hur räknar du dina tider?

Jag räknar mina med musik.
Märker såklart inte förrens efteråt att det varit en speciell tid i mitt liv.
Vissa tider är jätte korta, andra långa.

Denna låt får mig att minnas dels en lång tid och dels en ganska kort.
Mitt första förhållande, min första kärlek, första gången jag var tillsammans med Lars.
Bästis med Isabel och Julia.
Bästa killkompisen Alex.
Kent, testade alcohol för första gången, strulade med en tjej för första gången, revolt.

Och mycket är förändrat nu.

Lars och jag är tillsammans igen och som alltid, för alltid.
Jag är inte bästis med någon av de tjejerna. En sörger jag, en annan förstår jag inte.
Bästa killkompisen är inte Alex.

och bättre är väl det, att tider går. Att musik som betytt fortfarande betyder och att människor förknippas med låtar är både konstigt med också skönt.

Jag väljer just nu att stänga av.
Fysiskt stänger jag av musiken och visuellt stänger jag av den tiden.



pöws

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback