utmaning

Blivit utmanad av sofia&adele

1. Hur länge har du bloggat?

Varit medlem hos Blogg.se sen slutet av 2006 tror jag, bloggandet går lite upp och ned.
2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började blogga?
Tyckte faktiskt att det var lite nördigt... tycker nog att det är ännu nördigare nu XD
3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
En riktig förälskelse var en blogg med rosa bakgrund, som jag helt tappade bort och aldrig läste igen :/
4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Ska vi ens gå in på det? Uschamej!
5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet, som läsare?
Hmmm, letar efter kvalitet, så faktiskt bara en. Annars läser jag såklart alla mina vänners bloggar, emn mest för kul skull och för att hålla reda på vart fighterna, vad folk gjort i helgen och vilka som skriver vad.
6. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Alla mina vänner driver dagboksbloggar, och de är väl marioteten av de jag läser. Annars några modebloggar och fotobloggar som jag oftast bara råkar klicka in på.
7. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Hmm, finns nog ingen, alla bloggar är väl olika, right?
8. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Lik och lik, men jo, min favoritblogg.
9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Hmm. Jag tror i ärlighetens namn många är lite avundsjuka på mig. Ingen aning varför men, en känsla jag fått. Annars tycker de flesta jag pratat med att det bara är roligt.
10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja, det tror jag väl :D
11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Det beror helt på. Den är väl en sådan där blogg som tippar fram och tillbaka hela tiden, beroende på hur jag känner och vad jag vill skriva.
12. Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Hmmm... Skulle aldrig få för mig att blogga om hur man kan gå ner i vikt, bantningstips ect.
13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte mycket tror jag.
14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Nej.
15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? I sådana fall: Var de som du trodde att de skulle vara, eller blev du förvånad?
Haha, brukar se Kenza på F&S, annars inte... Tycker att det vore lite... läskigt.
16. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut! Jag tror att det farligaste och mest skadliga både för själva bloggaren och läsarna är de som bloggar av helt fel grund.
17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Ojojoj, absolut! Men ja förknippar det alltid med svartsjuka och tänker på alla som faktiskt inte håller med personen som kommenterat/skrivit.
18. Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ja.
19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det tar tid och att folk kan missuppfatta saker man skriver.
20. Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Njaa, näe, då tror jag faktiskt att jag börjat med något annat tidsfördriv.. Badminton kanske? ;P
21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Absolut. De sätter nya krav och ideal på hur man ska vara/hur mycket man ska kunna mm.
22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Bloggandet kommer alltid symbolisera en tid i mitt liv, that´s it.
23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Mycket mer än vad mitt egna bloggande har gjort!
24. Nämn 4 bloggare som du vill ska svara på enkäten
Clara, Anna, Jenny, Joel

Kommentarer
Postat av: #svar: Joel Gedin

Tack! vilken kul bakgrund du har .)

Postat av: anna

tack för att du tänkte på mig gumman, men jag gjorde denna för inte så länge sen.
kram!

2008-04-18 @ 00:31:34
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Jenny

okej, då antar jag utmaningen :P

2008-04-18 @ 17:28:08
URL: http://jennystefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback