hej mitt vinterland!

image996
Hej bloggen.
Kan man längta till två helt olika saker samtidigt?
Två saker som motsäger varandra?
Två saker som inte går att få på samma gång?
Hmmm, det gör jag.
På ett sätt längtar jag till sommaren, vem gör inte det just nu? Ljusa, varma sommarkvällar med nakenbad och grillning. Långa dagar utan slut med salta bad och strandliv med oversize-brillor, beachvolleyball, en solo-tidning och Timbuktu och Gyllene Tider i Ipod-lurarna.
Men ändå, längtar jag till vintern.
Till alperna, till snön. Komma upp i på morgonen i liftarna, den varma solen steker ansiktet samtidigt som det är frostigt kallt. Lunch i backen med Weissbier och keischenschmarren. Afterski, helt slut av skidåkning och sol. Frusna tår och snöstorm, efterlängtad lunch i österrikisk liten hytta där rutorna immar igen från alla människor. Okej, jag vill ha vinter.

pöws

Kommentarer
Postat av: Charlotta

låter hur härligt som helst, bägge sakerna. klart att man kan längta till flera saker samtidigt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback