retro hälsning från min barndom

Hej bloggen!
Pysslade precis runt i mitt rum och hittade en kassa, som alltid har varit i mitt rum, hängandes på min dörr. Eller, kassa och kasse, mer en gammal badkasse med snobben på.
Vet att det är en massa smcyken och krims i den, men inte kollat i den på år typ!
Så nu tog jag mig tiden och hittade massa coolt!

- Massa snygga glasögon som jag köpt på basarer och hittat hos mormor

- Snygga halsband och armband (gjorda på förskolan, hemma, av syskon, fått i godis, köpt i automater utomlands mm)

- Pärl-tofsar (om ni minns hur inne det var att ha en radda pärlor på en snodd i håret!)

- Solglasögon (mina första är på bilden, rosa!)

- Snygga utklädningsting i form av diadem med roliga saker på (bunny-öron, musse&mimmi-öron och arne-bollar från liseberg)

- Coola knips-örhängen som jag hittat lite varstans (mamma, mormor, vintage)

- Och massa mer superballt!

Var helt enkelt tvungen att sminka mig lite retro-hysteriskt och slafsa på mig lite av de hav grejjer jag hällt ut på min säng! Här är resultatet.


      

- Vintage, köpt på secondhand butiker
NU - Vintage, som man av en slump har hemma

pöws

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback