FUL I VINTER?

Hej bloggen!
Hur är det?


Tänkte informera dig om att det är höst/vinter. På hösten och vintern går man i slask, regn som snö, men varma kläder krävs.
Jag har en liten tanke om att det inte går att vara snygg på vintern, men det kanske bara är jag, eller känner ni igen er?
* Mascaran rinner efter ett snöbollskrig
* Tårna fryser så de nästan bränner (detta gör att du går som en gorilla och grinar ledsamt)
* Näsan är röd ´så fort du går utanför dörren, trots att du verjkligen köpt ett bra puder.
* Ögonen lite rödflammiga av kylan och kanske av en och annan snö-slask-snö-flinga som landat precis där. (ödets ironi?)
* Jeansen känns konstiga och kalla och du rör dig återigen sjukt fult.
* Läpparna fnasar sönder fast än du använt alla läppsyl, försvarets och till och med, Gud förbarme, idomin till dess hjälp!
* Dunjackan känns för stor och alldeles för pösig, du har ner allt du går förbi och lyuckas ofta skada folk. (Plus att du ser helt mongo ut när du ställer dig upp från sätet på bussen så all luft i dunjackan pösts ut)

Usch.
och mer uppmuntrande blir det inte.
Jag tänker, hua mig, inte ge er råd på bästa makeup knepen eller hur man fortast torkar ett par jeans under en handtork på en handikapp toa. NEJ.
It is aint gonna happend.

Jag tänker bara säga att det finns fler som ni! Jag är också ful om vintern.
Ja, jag har också ett fult halvår då jag ser ut som mors lilla olle blandat med en liten jul-gris.

MEN!
Det jag kan göra fr er är att ge er ett litet tips!
STANNA HEMMA, INOMHUS.
Då kan man ju kolla på film :D

  
- Sagan om Ringen box, Ginza.se, 279 kr
- Saw box, Ginza.se,189 kr
- Desperate Houswives säsong 1, Ginza.se, 249 kr

pöws


Kommentarer
Postat av: Malin

jag håller med dig till 1000! På vinter ÄR man ful, that's the truth ;p

Postat av: ebba

Vilken väska i min blogg bör jag införskaffa? :)

2007-11-21 @ 18:23:46
URL: http://www.omebba.blogg.se
Postat av: ebba

Den första är MYCKET billigare än de andra två, dessutom.

2007-11-21 @ 18:40:02
URL: http://www.omebba.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback