FRÅGA: Har en randig tröja alltid flera fäger, eller kan den vara enfärgad?

Hej bloggen!
Hur mår du?
Sitter och är förkyld, lyssnar på coldplay och ska snart göra mig lite varmchoklad.

Fick en liten lust att skriva om ränder när jag hittade det första snygga föremålet på topshop (grå-beige-randiga tröjan med dekorativa knappar)
Så, ja, här kommer mina randiga favoriter från Topshop :D

image430
Mina utvalda Topshop ränder
- Bh utan band, 100 kr
- Linne med spets dekoration, 160 kr
- Angora mössa, 150 kr
- Kofta med små fickor, 350 kr
- Tröja med knapp-dekoration, 160 kr

PS. Har ni tänkt på hur man säger färgerna när man pratar om randiga kläder?
 Om jag har en tröja där varannan rand är vit och varannan svart, hur säger jag då?
1) Min svart-randiga tröja
2) Min vit-randiga tröja
3) Min vita tröja med svarta ränder
4) Min svarta tröja med vita ränder
5) Min svart-och-vit randiga tröja

Fett kul med folk som säger "Min vit-randiga tröja" tex. Som om en tröja med ränder bara kan ha en färg!?
(För det är väl omöjligt med en enfärgad randig tröja, eller?!)
D.S

pöws

Kommentarer
Postat av: ebbas

5. min svart och vit randiga tröja ;D

2007-11-28 @ 19:32:26
Postat av: vev

samma, nr 5 :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback