Saknar min syster

jag och louise
Idag sitter jag här och saknar min syster.
Hon heter Louise och är just nu med sin pojkvän i alperna.
Vi är så otroligt olika, iallafall till utsidan.
Jag är julbordsfet hela året, hon är snyggt fit
Jag har brunt rakt hår, hon har blont afro
Jag har bajs-bruna ögon, hon har knall-blå
Och ja, nu sitter jag här och önskar att hon va här.
Då hade hon kunnat göra så jag slapp plugga inför engelskan genom att föreslå en film och glass i mamma och pappas sängar. Eller att vi skulle spela yatsy och titta på tha 70´s show... eller bara sitta och prata och dricka te.
Usch, hon är faktiskt en otroligt stor del av mitt liv, även fast vi lever så särat nuförtiden.
Saknar henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback